Eric Sjoekoer and Visual Studio 2008

Wednesday, May 12, 2010

knapa ttb nama Eric Sjoekoer muncul dlm blog aku...siapa Eric Sjoekoer???? beliau adalah seorang instructor and motivator yg dijemput pd 8-9 Mei 2010,byk aku dh belajar dgn beliau,ttg keyakinan diri,mengenal diri,ttg masa depan,ttg hakikat dunia kerja dan hakikat kehidupan,byk perkara aku belajar dr dia kata2 dia yg xkan aku lupa smpi bila2

                "You are the what you choose from your choices and you have to live with it"-Eric Sjoekoer
 kursus selama 2 hari 2 mmg byk mengajar aku ttg kehidupan dan apa yg aku mahu dlm hidup aku
  10 Mei,aku start blaja ASP.net....hoh..lain dr ape yg aku pikir selama nih..aku igt wat website dr visual studio,rupa2nya kn blaja VB n C#..ahahaha...hampeh ahh...paling xle blah,komputer dlm lab brpakat merosakkan diri..hangin tol.....kn plak blaja gn virtualbox..mmg agak slow ahh
and part aku paling sedih and redha bila trpaksa aku melayangkan RM200,utk beli charger br utk laptop aku..hukhuk

btw...blaja ASP.net mmg agk mudah cm klu dh bese wat VB atau dh power coding,klu yg br nk merangkak mcm aku nh...perit sket laa...
 Instructor aku lak mmg developer yg mmg dh lama wat keje nih..beliau brnama Michael N.Manasan..owg philipines,speaking berabuk,nsb bek la aku pndai gak english,klu x,jd itik ngn ayam laa,walau paper pn,ini cabaran bg aku,aku akn cuba wat yg terbaik

 The world is not fair,the faster you know it ,better,you have to stand for yourself,persuing your dream,do what your love-Eric Sjoekoer

0 comments: