Ubuntu 10.04LTS........sudah sampai..masa utk berubah

Friday, May 28, 2010

salam........entry kali nih tentang salah 1 open source OS yg x perlu dperkenalkan lagi. Ubuntu 10.04LTS..
seperti yg di ketahui Linux merupakan perisian sumber terbuka yang kini semakin mndapat tempat dihati pengguna terutamanya yg minat bab2 IT dan security ni laaa.

,
 sebenarnya ramai yang masih x mahu berubah kepada linux nh...aku dgr mcm2 kritikan,x mesra pengguna la,xle wat keje la,,x cantik laa..padahal mereka x mahu cuba pon..tau cakap je..sbg pengguna open source tegar...*tegar ahh sgt...bg aku linux nh amat senang nak guna,byk aplicakasi yg disediakan mmg dh mcm windows malah lebih lagi dan sumanya free...cd yg aku dapat nh pon free..oder je..malah lebih selamat sbb x perlu risau kalau trkena virus sbb mmg xde virus pon,dan jgk xde BSOD*alaaa..klu ttb dapat blue skrin biru 2..trus crash
Klau pasal game,dalam linux jgk byk game,DOTA pon leh men dalam ,klu nak try yang mcm DotA pon ade,Defence Of Northwest..sebijik mcm dota cm ia adalah free dan ade sedilit kelainan,cuma wat ms skarang linux masih kurang support game commercial seperti needforspeed atau lain2 game yg memerlukan driver khas utk resolusi definisi tinggi..

                                                     Screenshot Ubuntu 10.04LTS
harapan aku moga open source akan terus mendapat tempat di hati rakyat malaysia dan terus berkembang

Nota kaki
               ~ Jangan la takut berubah utk ms depan yg lebih baik
              ~ Aku pun x pandai dlm open source nih tapi kn jugak cuba,x try xtau..
              ~ Support Opensource,throw Windows through the window

0 comments: